Tips på hur man får ett krossat hjärta helt:

någon frågade så ja jag får väl försöka ge råd.

Jag har inga konkreta tips, det tog ganska lång tid och var asjobbigt för mig för jag var fruktansvärt kär när det hände. Såhär gjorde jag iallfall:
Grät
Dog nästan på en håkan hellström-konsert (alltså jag har aldrig velat dö så mycket)
Pratade om det med alla jättemycket
Pratade om det med honom jättemycket
Tänkte på det jättemycket
Försökte bli kär i andra(funkar lite som plåster på såren för stunden iallafall)
Fortsatte att se honom i ögonen
Fick nya bra minnen med honom som kunde ersätta de gamla till viss del så att man inte behöver förknippa den där bänken med när man satt där och pussade varandras kinder i tre kvart i våras för resten av sitt liv

jag vet inte, jag tror iallafall att det bästa är att ta tag i det direkt gråt asmycket tills tårarna tar slut för de gör de. och man dör inte

Det är ju jättejobbigt med alla som säger "men tänk inte på det nuu, ha kuuul, det kommer flera", eller hur? Man tänker ju bara "jag kan inte sluta tänka på honom jag kommer aldrig mer kunna ha kul det finns inga andra" och det är okej, gråt, det kommer gå över

Kommentarer
Postat av: nella

är ditt helt nu då?

Postat av: b

du är fantastisk tycker jag. helt fantastisk.

2008-08-24 @ 23:44:48
Postat av: hanna

det där med nya minnen är ett väldigt bra tips

2008-08-25 @ 18:31:58
Postat av: Anonym

svårt med nya bra minnen med honom när han inte vill prata med en...

2008-08-25 @ 18:36:35
Postat av: Anonym

Åhh, usch. Jag var också olyckligt kär i våras. Och jag höll på att dö på en håkankonsert. Jag grät från första till sista låten och det var det sorgligaste ögonblicket i mitt liv. Han stod med en annan och det gjorde jag med. Men det kändes inte bättre för det fanns ju bara en jag ville ha. Jag ville bara att det skulle vara vi igen.



Det bästa, hur jobbigt det än verkar, är nog att inte träffa killen igen på jättelänge. Annars är det nästan omöjligt att komma över honom. Man bygger upp falska förhoppningar omedvetet, "kanske blir det snart vi igen?". Och så gör det så ont om man tvingas se honom med en annan..



Åh, dina råd var väldigt fina. Tack

2008-08-25 @ 18:56:43
Postat av: Anonym

men om han inte vet om det då? och om man ändå vet att han inte vill för att han är en idiot och verkligen en idiot, en sådan som ingen gillar, en förstörare. en sådan som inte vill ha någon. vad gör man då?

2008-08-25 @ 20:42:28
Postat av: amanda.

alltså jag kunde inte sagt det bättre själv amanda. för er andra som läser kommentarer kan jag säga att det verkligen ska gråtas mycket och det där med nya minnen har jag fått ta till själv ganska nyss faktiskt. det var det bästa jag testat efter många olika försök att lyckas må bra efter min hjärtekrossare, och jag tror man får bra perspektiv av det

2008-08-25 @ 20:54:52
URL: http://klappklapp.blogg.se/
Postat av: elins

precis. fast det finns alltid ett litet hörn av tomhetsaknadoch(mar)drömmar kvar.

2008-08-28 @ 22:03:00
URL: http://elinblogg.blogg.se/
Postat av: J

Jag trodde inte jag skulle behöva de här tipsen på ett tag men nu finns det inget bättre. Jag önskade att du inte skulle åka iväg, för jag behöver dig just nu.



Jag har varit en idiot amanda, kan du frlåta mig?

2008-08-29 @ 08:32:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback