Dec 24

Om förra året var året av nya grejer och olycklig kärlek var väl det här året lika med året av flyktiga förälskelser och tvivel. Jag nostalgitrippar genom sms-inkorgen.

 

Det stör mig att det jag minns är chanserna jag inte tog, tystnaden mellan frågorna, sluten på det som var något och tiden efter det som aldrig riktigt började. När det jag egentligen vill minnas är

 

gluggen mellan framtänderna

Ebba och Didrik-rundturer

att bara kyssas (med snyggaste killen i stan)

hur glad jag var den där morgonen

sommaren

min höga telefonräkning från november

det som finns memorerat under mina fingertoppar (födelesemärkena, lockarna, axlarna m.m.)

och att det kändes som mer än en flyktig förälskelse



Kommentarer
Postat av: unknown

känner precis likadant.

minns det som inte är värt att minnas och det håller kvar en på samma nivå som då

2009-12-27 @ 12:51:24
Postat av: Elle

så sorgligt och vackert.

vet du att ibland tänker jag att jag lever i en håkanlåt när nätterna är långa och huvudet imploderar och det enda som finns när jag sluter ögonen är hur hans mun ser ut när han dansar och hur hans höftben kändes under mina händer.

känner du någonsin så?

2009-12-28 @ 13:30:17
Postat av: Anonym

Gott nytt år, älskade du.

2009-12-30 @ 23:07:09
Postat av: lva

så jävla vackert

2010-01-01 @ 13:08:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback